På denna sida hittar du en sammanfattning av den senaste vetenskapliga forskningen från officiella tidskriftspublikationer. Merparten av denna forskning är prekliniska fynd på små grupper av individer eller observationer hos djur, den här artikeln eller våra produkter är inte avsedda att diagnostisera, behandla, bota eller förhindra någon sjukdom på något sätt. Rådfråga din läkare för eventuella hälsoproblem.

Läkare säger att ett minimum av 6 timmars sömn är ett måste för varje människa, och 8 timmar är ännu bättre. Du måste dock ha haft svårt att sova ens en gång. Anledningen kan vara stress, sjukdom, resor eller tillfälligt avbrott i din normala rutin. Ändå, om detta sömnproblem inte är tillfälligt och stör ditt dagliga liv regelbundet, kan du lida av en sömnstörning. Det kan hämma din dagliga rutin, påverkar din hjärna och betonar dina ögon. Låt oss diskutera vad som är det bästa sättet och vad som bör göras för att behandla det.

Vad är en sömnstörning?

Varje tillstånd där ditt normala sömnmönster störs regelbundet kallas en sömnstörning. Generellt finns det mer än 80 typer av sömnstörningar, men de stora typerna inkluderar sömnapné, sömnlöshet, restless leg syndrome, parasomni, dygnsrytmens störningar, och hypersomni. Sättet att veta om du lider av en sömnstörning är om du sover dåligt på natten. Som ett resultat, du vaknar trött på morgonen inte känner, alls, energisk hela dagen. Återigen, oavsett hur trött eller stressad du är, får du knappt någon sömn på natten. Brist på sömn kan leda till många problem, vilket avsevärt kan påverka ditt dagliga liv aktiviteter, din produktivitet, och hela ditt liv som ett resultat. När allt kommer med är kvalitetssömn inte en lyx utan en nödvändighet.

Behandling för Sömnstörningar

Onödigt att nämna, det finns många over-the-counter alternativ för behandling av sömnlöshet. Men om du verkligen vill undvika tröga biverkningar av sådana alternativ, kan du gå för cannabidiol (CBD). Med detta förslag har du definitivt en massa frågor i ditt sinne. Tja, vi har svar på dem alla nedan.

CBD produkter som våra klienter använder för att förbättra sin sömn :

Kan sömnstörningar botas av CBD?

Nåväl, denna fråga verkar ge ett positivt svar. CBD, den näst mest populära ingrediensen i cannabis, verkar för att förhindra någon form av missbruk och även leder till mindre sömnstörningar jämfört med THC, som rapporterats av en färsk studie utförd av Världshälsoorganisationen (WHO). Med andra ord lugnar CBD ner nervsystemet hos en person och hjälper honom att somna. Detta är hur det hjälper till med behandling av sömnstörningar. Inte bara detta, men experter tror också att CBD hjälper till att förhindra nedbrytningen av en kemisk signalsubstans i hjärnan som påverkar känslomässiga tillstånd, mental funktion, och smärta. Detta ökar nivån av sömnfrämjande kemikalier i blodomloppet som orsakar dåsighet och behandlar sömnstörningar.

Win exciting gifts with our free monthly contests !

cbd

Enter your email to participate to our next contest and win many gifts ! Every months we organize a free contest with exiting products to win. CBD oil, gummies, soft-gel, hemp infusion .... Don't miss this opportunity !

We will never send spam or share your email in accordance to our Privacy policy.

Biologiska skäl till förmån för CBD behandling för sömnstörningar

Inverkan av cannabidiol behandling på ångest och sömn på vuxna

CBD föreningar finns för att interagera med endocannabinoid systemet (ECS) av kroppen. Detta innebär att interagera med receptorer i hela kroppen. Få av dessa receptorer är kända för att påverka kroppens sömncykel. När CBD kommer in i kroppen, det hanterar denna cykel och hjälper personen att övervinna sömnproblem.

CBD hjälper också till att lindra ångest. Det gör ångestnivån att minska hos personer som klagar över dålig sömn genom samspelet mellan CBD och de cannabinoida receptorerna som finns i hjärnan. Detta resulterar i förbättring av sömnvanor.

Nya bevis pekar mot en lugnande effekt av CBD på våra hjärnor. En stor retrospektiv mål serie undersökt kliniska tillämpningen av CBD för sömnbrist i samband med den vanliga behandlingen. Totalt 72 vuxna undersöktes före och 1 månad efter tillförseln av CBD. Det konstaterades att CBD avsevärt förbättrade sömn poäng inom 1st månaders behandling hos majoriteten av patienterna (66,7%). Också, CBD tolererades väl i de allra flesta patienter. Detta påpekar den säkra profilen samt effektiviteten av CBD att övervinna sömnbrist.

Dessutom visar aktuell forskning att ta CBD även om du är frisk eller inte har sömnproblem, kommer inte att förändra din sömncykel eller orsaka dig några problem. Så, i princip, CBD är säkert för både friska och sömnbrist individer. CBD framkallar inte några signifikanta negativa effekter på sömnen. Skiljer sig från ångestdämpande och antidepressiva läkemedel, verkar akut administrering av CBD inte störa sömncykeln av friska individer. Bevis stöder att CBD inte ändrar normala sömnmönster.

Finns det någon risk?

Om vi jämför CBD med andra behandlingar för sömnstörningar, det verkar ha mycket få risker. Det är inte beroendeframkallande som sömntabletter och tolereras väl av de flesta. Risken för biverkningar, överdosering och missbruk är praktiskt taget mycket begränsad när det gäller CBD. Detta visar att CBD är ett mycket bättre alternativ för dem som letar efter en icke-riskfyllt men ändå effektivt sätt att behandla sömnstörningar.

Du kan använda CBD dosering kalkylator verktyg för att hitta den perfekta dagliga CBD dos för dig.

Poäng att komma ihåg

Om du funderar på att ta CBD att behandla sömnlöshet, vet att det finns som olja ,kapsel och även spray. Du kan välja det som är till din preferens som alla dessa är lika effektiva. Tja, måste du hålla några punkter i ditt sinne medan du försöker övervinna sömnstörningar med hjälp av CBD. Här är några punkter att komma ihåg:

  • Vet orsaken: Ny forskning har visat att CBD fungerar bättre för ångest än sömn. Det fungerar genom att lätta din ångest som hjälper dig att känna dig avslappnad och sedan somna. Så, om orsaken bakom din sömnstörning är ångest, bör du gå för CBD utan att ge en andra tanke till det.
  • Ju kortare, desto bättre: Effektiviteten av CBD visade sig vara bättre för en kortsiktig användning Det finns definitivt ingen risk för extra användning men om du vill ha bättre resultat, måste du hålla det litet. Därför bör du undvika att ta det dagligen eller på lång sikt.
  • Tänk på formuläret: Som nämnts ovan, CBD finns i olika former inklusive oljor, kapslar, och spray. Du kan definitivt välja någon av dessa enligt ditt val. Emellertid, vaping CBD anses fungera snabbare eftersom det blir föreningen i systemet mycket snabbt. Men, ätbara som piller och oljor släppa CBD långsamt vilket kommer att resultera i en längre varaktighet av effektivitet, och därefter hjälpa dig att sova längre. Om du går för dessa, ta dem minst en timme innan du går till sängs och du är redo att sova lugnt.
  • Tänk på kvaliteten: Många CBDs befinns vara förorenade av skadliga ämnen som bekämpningsmedel. De har inte vad de påstår att behandla ditt tillstånd, och detta kan påverka din hälsa när konsumeras. Således är kunskap om hur man handlar för CBD och välja en högkvalitativ produkt viktigt.
  • Högre doser fungerar bättre: Som tidigare nämnts har CBD ingen risk för överdosering. Du behöver inte göra dosen längre, men du kan definitivt göra den större. Högre doser visar sig ge bättre sömn resultat än lägre.
  • Använd den på ett säkert sätt: CBD kan interagera med mediciner. Om du tar några andra mediciner också, tala med din läkare och se till att dess konsumtion inte kommer att interagera på något sätt med sådana mediciner och orsaka allvarliga hälsoproblem. Annars är CBD alla säkra att konsumeras.
  • https://sleepauthority.com/cbd-oil-for-sleep/
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6326553/
  • https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fphar.2018.00315/full
  • https://www.consumerreports.org/cbd/can-cbd-help-you-sleep/

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *